MIJN BABY UITZETLIJST

Als je een baby krijgt, heb je veel spullen nodig! Je kunt overal handige uitzet lijsten vinden voor het kopen van je babyspullen. Maar ik heb gemerkt dat er veel dingen op stonden die ik helemaal niet heb gebruikt. Ik ben nu bijna een jaar mama en aan de hand van mijn persoonlijke ervaringen heb ik daarom mijn eigen uitzet lijst gemaakt.
De babykamer
- Matras
- Ledikant
- Commode
- Lakens (2)
- Dekens (2)
- Kledingkast
- Hoeslaken (2)
- Babyfoon (indien gewenst)
- Metalen kruik + badstof kruik zak
- Baby nestje (aanrader done by deer)

Wij hadden gekozen voor een ledikant op haar eigen kamertje en een wiegje voor op onze kamer. Na de kraamweek hebben we haar al meteen in het babynestje in haar ledikant op haar eigen kamertje gelegd. Omdat ze s'nachts wakker werd van ons en wij van haar. Mijn slaapkamer is naast haar slaapkamer dus ik hoor het meteen als ze wakker is. Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Daarom zou ik niet meteen ook een wiegje aanschaffen. Je kunt het ledikantje ook een tijdje op jullie slaapkamer zetten tot ze in haar eigen kamertje gaat slapen. We hadden al een ladekast van Ikea die we gebruiken als commode. Dit scheelt weer extra kosten. 

De commode 
- Luiers
- Luierzakjes
- Billendoekjes
- Thermometer
- Aankleedkussen
- Hydrofiel doeken (8)
- Hydrofiel doeken XL (2)
- Aankleedkussenhoes (3)
Ik koop zelf altijd de luiers van de kruidvat die vind ik het fijnste voor mijn dochtertje. Ze lekken niet door, blijven goed zitten en zijn ook niet duur. Met billen doekjes heb ik niet echt een favoriet. Meestal koop ik die van de Etos ze zijn erg fijnen vaak in de aanbieding 1+1 gratis. Zoals je misschien ziet heb ik geen luier emmer dit omdat ik altijd de luiers meteen beneden weg gooi. 

Kledingkast
- Kledinghangers
- Mutsjes (2)
- Jasje maat 50/56
- Shirts maat 50 (4)
- Shirts maat 56 (4)
- Slaapzak maat 50/56
- Broekjes maat 50 (4)
- Broekjes maat 56 (4)
- Rompers maat 50 (4)
- Rompers maat 56 (4)
- Overslag vest maat 50
- Overslag vest maat 56
- Sokjes 0 tot 3 maanden (7)

Het is natuurlijk wel afhankelijk van het seizoen waarin je babytje geboren is. En het gewicht en de lengte die hij of zij heeft. Ik had van te voren veel te veel kleertjes gekocht. Sommige heeft ze niet of nauwelijks aangehad en dat is zonde. Ze groeien zo ontzettend snel. Zeker maat 44, 50 en 56 zijn ze zo uit. Maeve paste sommige kleertjes in maat 44 maar je hebt ook baby's die bij de geboorte al maat 56 hebben. Het verschilt ook heel erg per merk hoe het valt. Zo vallen de Hema en H&M groot en de Zara klein. Ik zou daarom niet teveel kleine kleertjes kopen je kunt als het babytje er eenmaal is ook altijd nog wat halen. 

Babyverzorging
- Badje
- Wasgel
- Vaseline
-Shampoo
- Sudocreme
- Body lotion
- Nagelknipper
- Badcape/badjas
- Zachte haarborstel
- Hydrofiel washand (3)
- Nagelvijl met fijne korrel
- Gezichtscreme (aanrader Dokter Leenarts)

Onderweg & thuis
- Box
- Deken
- Maxi cosi
- Boxkleed
- Boxmobiel
- Regenhoes 
- Kinderwagen/buggy
- Slaapzak met teddyvoering 
- Luiertas met verschoningsmatje
- Hoeslaken voor de kinderwagen (2)
- Slaapzak met teddyvoering (aanrader Koeka)
- Draagzak(indien gewenst wij hadden een Tula)

Voeding
Ik heb maar kort borstvoeding gegeven. Daarom hieronder mijn uitzetlijst voor flesvoeding.
- Slabbers (4)
- Flessenrager
- Flesvoeding
- Plastic lepeltjes
- Spuugdoekjes (6)
- Vitamine D druppels
- Flesjes (Dokter Brown is favoriet)

Ik was van plan om borstvoeding te geven maar na een dag deed het zoveel pijn en had ik tepelkloven met alles erop en eraan. Daarom zijn we overgestapt naar flesvoeding. Ik had dit nog niet in huis daarom moesten we midden in de nacht naar het ziekenhuis voor flesvoeding. Zorg daarom dat je altijd 1 blik op voorraad hebt thuis. Ook als je van plan bent om borstvoeding te geven je weet nooit van te voren of dit gaat lukken. Zo heb je altijd voeding in huis mocht het niet lukken.

Dit was hem dan mijn persoonlijke uitzetlijst ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad. 

Geen opmerkingen

Een reactie posten

Professional Blog Designs by pipdig